22 April 2010

Perasaan vs Emosi

Apa perbezaan antara 2 perkara ni? perasaan ialah, apa yg kita rasa dalam suatu masa tertentu, example: sedih, marah, gembira, takut. Kalau emosi pula? emosi terganggu atau tidak, jiwa sasau atau dalam keadaan tenang.. itu pendapat aku la.. tapi kalau soalan mcm ni kuar dalam paper exam, markah mgkin 1 je,hehe! itupun kalau betul, ceh!berbalik pd story aku, semalam aku rasa aku ni jahil sangat.. aku sediiihhh... aku sedih rinduuu sangat ngan mak aku, ngan adik2 ku.. aku rs terkilan sgt sbb aku mcm tension dgn hari2 yg aku lalui.. Ya Allah, bukan aku tak ikhlas, tpi aku sudah bosan!!! ya Allah, ampunilah dosa2 hambaMu ini, sesungguhnya aku terlalu lemah dgn setiap ujian yg Engkau berikan.. jgnlah Engkau jadikan aku hambaMu yg tak kenal erti syukur.. ampuni aku ya Allah~

No comments:

Post a Comment