22 April 2010

BTN aku di Kundasang, Sabah

Salam alaik.. Al kisahnya setibanya aku di daerah paling nyaman di Sabah, Kundasang, Ranau.. aku dapat rasakan udara yang paling best cejuuuuuukkkkkkkk amat! entry kali ni aku nak ceritakan sedikit pengalaman btn aku di kundasang..ok tak ok tak ok tak?
memang best aa tempat ni, walaupun takda port tuk shopping, tuk riadah tapi inilah tempat yg boleh menenangkan fikiran.. aku cadangkan kepada sesiapa yg nak honeymoon atau bercuti bersama keluarga, anda amatlah dialu2kan ke sini..
perjalanan dari daerah sandakan ke kundasang guna tr
ansport sendiri mungkin mengambil masa 4 jam, atau guna bas, mungkin 5 jam, yelah bas kan selalu stop kat tempat2 makan lagi.. so 6 jam adalah masa yg diperuntukkan untuk sampai ke Kundasang..

kundasang ni untuk pengetahuan semua, ia adalah kawasan yg dekat dgn gunung kinabalu.. sbb tu lah ia beriklim sejuk, walaupun ada matahari, tapi udara
yg dihirup sesegar2nya sejuk sekali.. sihat tuk tubuh badan.. hehe! mungkin sebab tu agaknyer keraj
aan pilih kundasang tempat untuk BTN di Sabah.

BTN atau full name nya hehe BIRO TATANEGARA, semua kakitangan awam atau mana2 pihak swasta mungkin tahu apa BTN ni, kalau dulu pas SPM lak aku terpilih untuk mengikuti PLKN, aku dapat di KEM paya INdah selangor, memang indah tempat tu, haha teringat lak kenangan manis dgn member2 seluruh malaysia, aku bang
ga j
adi anak MALAYSIAAAA!!!
untuk pengetahuan kawan2 alam maya, btn ni kursus untuk anda mengenali negara anda sendiri, belajar mencintai negara anda sendiri, hargailah pengorbanan para pejuang negara kita yang dulu, xlupa juga dgn yang skg ni.. apa kata nabil "Lu pikirlah sendiri"!! suke ati je aku ikut trademark owang, AWAS kalau aku dah ada tra
demark cendiri!!hem!

berbalik pada crita mula2, aktiviti seperti latihan dalam kumpulan, persembahan malam kebudayaan, explorace atau kembara bersama kumpulan, latihan fizikal, senaman pagi, peperiksaan.. tu semua waaaaajib anda ikuti, kerana untuk mendapat sijil lulus atau cemerlang, kehadiran amat dititikberatkan! jika tidak, anda akan ter
golong dalam golongan tak dapat sijil atau "Kandas"haa mcm nak nangis kalau kena ikut btn lagi..hehe!
selain itu dapat berkenalan dgn kawan2 baru,of cou
rse laa~~ semuanya dari pelusuk negeri Malaysia, (entah betul ke ayat aku ni) hantam sajala lah buuuuuu~~


ni kumpulan aku dulu.. best kawan ngan korang mmmmuuuaahhhx!!
antara juruteknik komputer di Sabah.. yg lain2 tu semua anak merantau tu, cian korang hehehe!


No comments:

Post a Comment