29 April 2010

1 of my KENANGAN PAHIT

Salam blog, kemarin masa balik keje, biasanya aku ikut mak mertua aku naik moto. Jarak antara sekolah dengan umah mertua aku taklah jauh sangat, adalah dalam 5 minit dah sampai, dekat je kan? mungkin naik basikal pun boleh la sampai 10 minit.


Part yang menyedihkan, ngam2 masa mak mertua aku parking motor depan rumah, ada pula........aduuhhhhhh sakitnya!!!!!! macam nak nangisss~ :(((( aku selak kain lengan aku, rupanya aku kena sengat tebuan :'-((((( maaaakkkk, kakak nor kena sengat tebuan..sakitnya, abissss merah lengan aku! Bapa mertua aku suruh aku sapu dengan minyak cap kapak. Korang tau tak apa yang aku rasa, dah la sakit, bulu tangan kanan aku meremang terusss!sakit..sakit.. :-(
Waktu minum petang sampai maghrib tu aku ok je, walaupun kepala aku dah start pening, tapi aku buat tak layan je, mama aku pesan kalau kepala pening2 sapu minyak kat tengkuk pastu buat kerja sendiri. Jangan layan sangat sakit tu,nanti akan bertambah sakit..hermmmm agaknya betul la tu.. pas solat isyak, makan, gosok gigi, masa nak tido tuuuu lah aku menggigil kesejukan.. aku tak tahu knapa lama2 badan aku panas, aku dah agak aku akan demam.. Sah!!memang aku demam.. oh tidaaakkkk!!!buat pertama kali dalam hidup, kena sengat tebuan and then demam..
Abanglah yang jaga aku malam tu, sediakan kain basah lap2 tangan dengan muka aku, kesian abang terpaksa jaga tihah.. Maafkan tihah ya...
Esok pagi, mak bawa aku pergi klinik, ambil m.c 1 hari, abis aku kena injek.. balik umah, makan ubat..tidooooooooooo sedar2 dah kul 5 petang, dahsyat kan ubat tu?ahahaha!!! kene ngko tihah!haha!!

No comments:

Post a Comment