23 April 2010

Aku yang pergi Ranau :-D

Salam to all readers, sementara aku tiada keja ni aku mau kongsi dengan korang pengalaman paling 3rasa dalam hidupku,ehehe (baik kan aku, jujur ja crita kenangan2 ni) :-) ngeeeeee~! Kenangan ni ialah percutian aku ke Kota Kinabalu with my beloved family (mama, ika and fiqah). Haziq takda sebab masa tu dia masih study di UiTM K.k. Sebenarnya kami xpenah terrrfikir pun mau jalan2 ni tapi kebetulan masa tu cuti skolah, lagi lagi aku yang dah nak kahwin ni, ingat nak beli barang2 tuk dibuat hantaran..kata orang "SAMBIL MENYELAM MINUM AIR" lemaassss~~~

Dengan gigihnya aku memulakan perjalanan dengan Basmalah, aku start enjin keta viva ku Cayang menyusuri jalan raya from Sandakan ke Checkpoint ke Telupid ke Ranau ke Kundasang ke Tamparuli ke Tuaran finally ke KOTA KINABALU.. Alhamdulillah, kami berehat dulu di umah makcik jalan Likas pastu mamam, solat, mandi tet tet tet tidooooo :-)))Fenat gilerrrr! Abih aku sorang ja yg drive, 5 jam perjalanan tuuuu, walaupun ada stop tapi..HELLLOOO~i'm not wonder women hokeyyhh! Viva ku cayang pun nak rest juga. slepas maghrib barulah kami memulakan acara cuci mata,ekekeke! aku bz nak cari handbag, shoes, makeup, semua tuk diri sendiri, yg tuk hantaran 'RAHSIA' sulit tuk dimengerti..hehe!Habis semua area shopping complex aku sapu kat k.k ni, pas poket dah kempis aku dgn hati gulita volunteer untuk balik umah.. masing2 dgn muka gumbiraaa. mama dengan kain jakelnya, ika dgn baju and beg skola, fiqah dengan blouse baru and jeng2nya(aku pun tak tau nape dia panggil jeng2), sempat juga jejak kasih dgn adik aku yg encem tu, ececeh!
On the way nak balik, kami singgah Ranau, nak melancong Kampung Tagal, pelik kan nama kg nie, aku dah banyak kali dgr,. Tarikan pelancongan pd kampung ni ialah 'IKAN' yaa..ikan, kenapa? sebab ikan ni bukan sebarangan ikan tau! ikan ni suka makan daki dan kotoran yg melekat di badan manusia. Mulianya keja ikan ni kan?simpati lak aku.. tapi takpe yg penting kulit dah cantik, hehehehehehe!!!
lihatlah air sungai tu, keruh sebab dalamnya ada baaaaaaaaaaanyakk ikan!selain masuk dalam air sungai, boleh gak bagi makan ikan.. nie yg part2 yg menggelikan..
walaupun ikan tu menggigit, tapi sebenarnya ia takda gigi.

No comments:

Post a Comment