25 May 2011

Jalan-Jalan Cari Angin :-)

besttravelwebsites.com
Salam alaik~ pernah terfikir tak nak jalan2 melancong keluar negara? Mesti ada dalam senarai korang kan? Misalnya mcm aku, aku ada to-do-list sampai bilangan ke 1000 dan melancong keluar negara adalah yang ke 99 dalam senarai. Ni bukan misi dalam hidup tapi saja aku senaraikan angan2 mat jenin, ala angan je, tak sampai pun takpe, bukan penting pun, hehe! 

Kalau nak cakap melancong keluar negara, bajet jangan harap RM 1k dalam tangan ye, paling tidak pun maybe RM10k dalam tangan. Tu hanya dalam tangan, ceh, cakap macam penah pegi je, hahaha! eh, yelah cuba fikir, sedangkan nak jalan2 dalam sekitar Malaysia ni pun RM1k ni tak cukup tau, paling tidak RM3k, lagi2 org pempuan macam aku ni, nak shopping, duit makan, byr tiket masuk lagi, huuu~tak cukup.. Kalau melancong pula kena sediakan duit tuk beli merchandise buat family, bayar hotel tuk beberapa malam lagi, duit makan, arrrggggghhh!

Hajat yang mungkin kesampaian (sedih tul ayat nih!) nak pegi Brazil, bukan sebab pe, nak tgk bangunan condong ni! Kenapa? Sebab, aku rasa unik sangat bangunan ni boleh berdiri stabil walaupun condong senget ke tepi fuhhh salute! Mesti best ambil gambar pastu buat2 senget, haha tahap kejakunan sih!
traveldestinationsonline.net
Next destination I will choose Phuket, Vietnam. Pantai dia tersangatlah cantik, jernih sangat! ayat aku memang boleh pakai cuba tgk bawah nih. 
thebrooklynnomad.com
Memang cantik, Subhanallah... tengok gambar ni sj pun hati aku tergugat nak berenang di dasar laut tu, snorkling ke, main kejar2 ngan suami ke, honeymoon la katakan... :-p

dosoqi.wordpress.com
Kalau ala-ala movie Lord of The Ring, aku akan pilih tempat ni, sebab aku minat tgk movie LOTR. Tempat ni mungkin sesuai buat mereka yang inginkan suasana romantik dalam album gambar kawen,.. Cuba posing skit dekat tiang2 tinggi nun tu pastu ditambahkan lagi dgn wedding gown putih perghh! memang santekkk! aku pula suka posing kat laman rumput menghijau, natural la katakan, hehehe!

Dan akhir sekali destinasi berbulan madu, walaupun dah lama kahwin tapi aku nak juga honeymoon sesuka ati. Aku pilih Luxury Suite at Thailand, tgk nih 
luxurytravelvietnam.com
Boleh berenang dengan rileks, sambil menikmati pemandangan tepi pantai bersama yang tersayang, boleh juga minum jus oren sambil tgk matahari terbenam, waaaaaaahhhhhhhh~inilah yang dikatakan syurga dunia....
Gambar atas nih aku pernah tgk dalam channel 707 Travel and Living, mesti tak terlepas pasal Luxury Suite ni, tapi kalau tak silap aku tempat lain pun ada tak semestinya dekat Thailand okey..

Yang pastinya aku akan sedia menambah lagi bilangan senarai dengan aktiviti memanjat gunung Kinabalu tempat asalku, ha, yang ni, of course InsyaAllah akan dicapai! Good Luck Fatihah!

mountainkinabalu-lovegreen.blogspot.com
 








No comments:

Post a Comment