23 May 2011

Review about Cure Natural Aqua Gel

Heyya~
Kali ni nak buat review tentang Cure Natural Aqua gel.. Yup ramai yang tanya tentang Cure ni apa kelebihan dan cara nak pakai so disini saya nak bagi detail yang ringkas dan padat! 

img source: valerietan.com

Q: Apa itu Cure Natural Aqua Gel?
A: Produk yang bersifat semulajadi dan gel yang lembut dimana ia boleh menyingkirkan sel kulit mati dengan lebih efektif dan berkesan tanpa menjadikan kulit rosak atau timbul tanda stress kulit. Tidak seperti bahan kimia 'strong acid' yang terdapat dalam produk pengelupasan yang lain, Cure ter'sangat'lah lembut pada kulit dan hanya menyingkirkan sel kulit mati. Ianya tidak mengeringkan dan menipiskan kulit anda walaupun terdedah dibawah sinaran matahari :-)

Q: Mesti mengandungi banyak bahan kimia kan?
A: Oooops! TIDAK sama sekali ye cik kak, prinsip cure ialah natural and gentle ianya diperbuat dari 90% berasaskan air dan ekstrak bahan semula jadi seperti aloe vera, gingko dan rosemary. TIDAK mengandungi bahan pengawet, pewangi, pewarna tiruan serta alkohol.

Q: Selain pakai di muka boleh pakai 'area' lain ke?
A: Of Course! Cure juga boleh dipakai di anggota lain seperti siku, bawah lengan, punggung, lutut dan  tempat yang anda rasa ada sel kulit mati. (Sesuai bagi mereka yang menginginkan kulit cerah dibahagian2 yang tertentu).

Q: Sebotol ni tahan berapa lama?
A: Okey, bergantung juga kepada si pemakai, kebiasaannya 1 botol mengandungi 250ml Cure Gel, sekali tekan pada botol boleh dianggarkan 1ml, jadi kalau anda pakai 2 kali seminggu dan tekan sebanyak 10 kali pada botol, boleh bertahan selama 4 Bulan. :-)

Q: Selepas pakai Cure tak rasa apa2 pun?
A: Cure Gel tidak akan berkesan pada kulit basah dan sejuk, pastikan ianya disimpan di tempat yang kering pada suhu bilik. Teramatlah sesuai menggunakan cure pada kulit yang telah anda lap kering dan pada suhu badan yang normal.

Cara pakai:
1: Cuci muka dengan pencuci anda dan keringkan. (Lap muka tue betul2)
2: Pam sedikit pada jari dan sapu ditempat yang diinginkan (seluruh wajah pun takpe). Biarkan sekejap pada kulit untuk beberapa saat (supaya Cure gel bertindakbalas pada kulit mati)
3: Urut kulit dengan cara 'circular motion' dalam 30 saat hingga ke 1 minit. Gel akan berubah menjadi cecair putih dan partikel putih sel kulit mati boleh dilihat apabila ianya tertanggal dari kulit.
4: Bilas dengan air. Sekarang you all bolehlah merasakan kulit yang lembut dan licin dan bersih serta berkilat huehuehue! Boleh pakai pelembap lepas nih!

Fakta ringkas tentang Cure Natural Aqua gel:
1- Paling laris dipasaran Jepun hampir 7 tahun dan memecahkan rekod jualan 1 botol terjual dalam masa 20 saat!WOWWW!
2- Trademark mereka yang pasti "CURE WORKS".

Saya pakai dah lama dari tahun lepas lagi, so saya tak ragu2 nak jual produk ni, emmm...saya sebenarnya mempunyai kulit sensitif, jadi amat sukar untuk saya menggunakan produk lain, mujurlah saya jumpa produk ni kat internet.. hehe! Kulit pula langsung takda masalah bila pakai Cure, dan saya percaya ianya betul2 bersifat semulajadi..
Kulit berminyak? NO!
Kulit kering?NO! 
Jerawat?NO!
Garis2 halus? Langsung takde!

Kepada sesiapa yang berminat boleh lah hubungi saya melalui email ye 
( sephria_7@yahoo.com )

img source: jajawafiplasa.blogspot.com
img source: zahirastore.blogspot.com

1 comment: