19 June 2012

Bengkel dan Bekok!

Bekok??  Terus tekejut jantung aku macam tak percaya esok nak gi bekok, yeeeeaaahh boleh mandii! heheh! Aku tang mandi ni, mmg NO.1, jangan tak caye, tak caye boleh blah, hehehe! 
Okey meh aku perkenalkan "tukang cerita" tuk bengkel kami kali ni, sebagai juruteknik komputer I am very proud of him, he knows how to taught us about DSLR.. Like, he knows everything.. nama beliau ialah Nasir, dan kawan dia sebelah tu Khaflie.. 

yesss, semua tentang DSLR, urgh!

Kami khusyuk belajar, haha!
Bengkel ni memang best, ada yang aku suka ada yang tak, bukan apa, kalau bab ISO, aperture, shutterspeed, etc...memang best, tapi bila aku praktikkan kat kamera sendiri, tak jadik pula, sakit hati tul! Pastu aku pegi tanya Nasir, rupenye aku ada salah tekan, hahah!memang tension! Wei, kalau bab Macro aku lagi bertambah suke, sebab aku mmg dah minat ambik gambar macro2 ni, cube tgk gmbr bawah ni.. 

tgk tuh, siap edit tu weyyy, hehehe! Baru aku prasan mainan ni ada cacatnyerr
Takpe, nanti aku nak cadangkan pasal bengkel Adobe Photoshop pula, bukan apa, lagi banyak belajar lagi banyak ilmu kita dapat lagi banyak faedah yang boleh kita buat, haha! Ayat ni macam boleh buat trademark jer (trademark lah sangattt!) 
Hari ke-2 bengkel pula kami buat shooting gambar di Sungai Bantang, Bekok.. disini....macam2 ada! 
Kami diberi tugasan untuk ambil gambar landscape, macro, slow shutter, highspeed shutter dan portrait.. aku pula sebok ambil gambr sndiri siap minta tlg kawan lagi "tolonglah ambil gambar aku Mathy", mathy tu nama kawan aku.. gambar bawah ni gambar I, tengoklah ye, nak muntah pun boleh silakan.... hakhak!

Yg gambar bawah ni pula kawan lain ter'ambil hehe!
kesian member aku siap posing tapi aku lak kacau, sorry babe, it's just a coincidence.. haha!

"hello, ibu, kat bekok lagi ke, nisa nak kuar ngan ayah ni~" 

okey that's all 4 today aku tengah puasa ni, macam2 dalam kepala ni aku dah set nak makan pe..

No comments:

Post a Comment