30 June 2010

Wireless limited no connectivity

Salam semuanya~ ~ ~ mood aku sangat terbaik tengahari ni, memandangkan aku telah menyelesaikan 1 lagi masalah baru yg aku dapat semalam... Alhamdulillah! dengan usaha yg gigih tak mustahil apa2 pun leh jadi :-)hoho! nak naik gila aku cara jalan penyelesaian nih! fuhhhh nasib bek internet sekolah nih laju, kalau slow tahap kura2 dah lama aku mogok gi tutup server tu lama2 biar semua orang xdpt online, huh! laptop ni baru lagi... ACER aspire 4736Z, eh nape smua org suka pakai brand ni? bukan tak ok, tapi majoriti ramai yg pakai laptop acer... takde ke yg nak try pkai HP atau dell??

laptop ni dia boleh detect wireless... signal pun okey, tapi langsung xboleh connect internet..haa... nak pecah otak aku fikir... tension yg teramat2! lebih2 lagi yg tuan punya ni macam push aku supaya laptop dia leh akses internet... sabarrrrrr ja.. bagi mereka yang mempunyai masalah spt ini, dipersilakan rujuk disini.. ilmu mesti dikongsi babe,haha!

1) Start - Run
2) Taip cmd kemudian taip services.msc dan korang akan jumpa window spt ini



3) Scroll tab sampai bawah sekali dan cari Wireless Zero Configuration, pastikan ia telah Start. Kemudian Scroll ke atas dan cari DHCP Client, pastikan ia Enabled..

Ok selesai masalah! Senang je kan?? hehehehe

No comments:

Post a Comment