13 May 2010

Saya Sayang IBU...




Assalamualaikum..
Sempena hari ibu ni, aku nak buat entry special buat ibunda tersayang.. yee aku tahu aku dah lambat, aku sengaja buat lambat sebab aku tahu ramai blogger akan buat entry yang sama, takpe bagi cchan dulu, huhu!
Ibunda tercinta, Puan Radiah Shaefli..mak aku jadi ibu kepada semua orang, yup sebab mak aku seorang guru,..ramai dah anak murid beliau yg dah dewasa, berkerjaya, dan berkeluarga.. Ya Allah rahmatilah ibuku ya Allah..
Pasti semua orang di dunia mempunyai ibu, walaupun ada ibu tapi dah meninggal, tapi pasti pernah punya ibu! kalau tak, mustahil kamu kamu kamu dan kamu ada di dunia ni. Tihah pula kini berada jauh dari ibu sebab tihah sudah bergelar isteri dan perlu pikul tanggungjawab besar dengan mengikut suami.. Huhu!sedih tak sedihnya aku...
Untuk ibu: kakak nor tujukan lagu ni khas untuk mama~~:-)

Who should I give my love to?


My respect and my honor to
Who should I pay good mind to?
After Allah
And Rasulullah
Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hold you
And clean you and clothes you
Who used to feed you?
And always be with you
When you were sick
Stay up all night
Holding you tight
That's right no other
Your mother (My mother)

Who should I take good care of?
Giving all my love
Who should I think most of?
After Allah
And Rasulullah
Comes your mother

Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hear you
Before you could talk
Who used to hold you?
Before you could walk
And when you fell who picked you up
Clean your cut
No one but your mother
My mother
 
Who should I stay rigt close to?
Listen most to
Never say no to
After Allah
And Rasulullah
Comes your mother

Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hug you
And buy you new clothes
Comb your hair
And blow your nose
And when you cry
Who wiped your tears?
Knows your fears
Who really cares?
My mother

Say Alhamdulillah
Thank you Allah
Thank you Allah
For my mother

Mama, terima kasih sebab mama mengandung Kak Nor selama 9 bulan dan lahirkan Kak Nor, besarkan kak Nor dengan penuh pengorbanan dan kasih sayang. Terima kasih juga atas semua didikan agama dan ilmu yang mama berikan sehinggalah kami adik beradik menjadi insan yang berguna. Mama, maafkan kak Nor kalau kak Nor pernah buat mama nangis, buat mama kecil hati.. maafkanlah kak Nor andai kak Nor pernah buat mama kecewa....
Mama, walaupun sudah 15 tahun abah pergi meninggalkan kita, mama tetap kami bahagiakan dengan kasih sayang dan pengorbanan kami berempat.. Mama, kak Nor tahu semua pengorbanan mama kami tak dapat ganti, tapi jadikanlah kami perumah kasih sayang buat mama..
Kami sayang mama, kak Nor sayang mama.....
Ya Allah selamatkanlah ibuku dari semua dugaan ujianMu ya Allah, kasihanilah ibuku kerana dia juga hambaMu yang lemah.. amin~~


Buat adik-adik ku..jagalah mama kita ketika kak Nor berada jauh dari mata.. janjilah kamu tak akan pernah kecewakan mama..


Di bawah pokok cuaca redup,
Debu berterbangan di daun kelapa;
Bukan emas permata taruhan hidup,
Ibu adalah segala-galanya.

rindu pula masa kenangan kita jalan sama-sama kan mama?


Terima kasih mama,
tanpa mama siapalah aku..


 
 

2 comments:

  1. Ibu yang bahagia dengan ke dua anak yang sholeh...adikmu cantik sekali yaa....

    ReplyDelete
  2. srex: adik saya memang cantik, tapi cantik lagi saya, ekekekekekek! gurau aja mas~hehe!

    ReplyDelete