14 May 2010

Rintihan Cinta-Mu, Cinta-Ku

Ya Allah.. ya Rahman.. ya Rahim...
Allahu Rabbi aku minta izin
Bila suatu saat aku jatuh cinta
Jangan biarkan cintaku untukMu berkurang
Hingga membuatkan kulalai
Akan adanya Engkau


Allahu Rabbi aku punya pinta
Bila suatu saat aku jatuh cinta
Penuhilah hatiku
Dengan bilangan cintaMu
Yang tidak terbatas
Biar rasaku padaMu tetap utuh


Allahu Rabbi
Izinkan bila suatu saat aku jatuh hati
Pertemukanlah kami
Berikanlah kami kesempatan
Untuk lebih mendekati cintaMu


Allahu Rabbi
Pintaku yang terakhir
Seandainya aku jatuh hati
Jangan pernah kau palingkan wajahMu dariku
Anugerahkanlah aku cintaMu
Cinta yang tak pernah pupus oleh waktu...


~Pencinta Mu Rabbi~


Assalamualaikum, untuk pengetahuan semua puisi diatas adalah kenangan paling indah dalam hidupku, sebelum aku bertemu dengan suami, aku baca puisi ni dalam buku motivasi Dr.Fadzilah Kamsah, buku ni memang best! tatkala sang bakal suami menghadiahkan sebuah external hard disk untuk aku, dia selitkan sebuah puisi, tak sangka pula puisi yg pernah aku baca, oh memang kebetulan dia juga menyukai puisi ini.. sehingga kini dia tidak tahu yang aku pernah baca puisi ni sebelum kami berjumpa..hehehehe!




1 comment:

  1. cinta yang bertaut dari serangkaian kata2 nan indah...puisi cinta yang suci...hebat sist...!

    ReplyDelete