04 February 2013

12/12/2012

Assalamualaikum, and Happy New Year!

New year lah sangat kannnn, haha! okey ni entry terbaru aku untuk tahun 2013 ni, mak aiii memang dasar pemalas tol aku ni kan. Update pun payah! tssk! Sekarang dah bulan februari so aku nak panjangkan sikit entry kali ni, biar bersepah blog ni.. 

Merujuk kepada tajuk diatas,(macam buat surat la pulok), tarikh paling istimewa untuk penghabisan tahun 2012, oh yeahhh i'm coming home, but this time not just me, but whole family from Segamat were coming toooo! So excited! Memang muka aku ketara sangat tak sabar nak jadi tourist guide diorang ni, yela I'm proud for who I am and where I from, ceh! Setibanya di Sandakan aku jadik driver jap angkut kreta bawak gi Kota Kinabalu, sbb family dari segamat semua turun K.K.
Kami suami isteri bawa 2 kereta means aku bawak 1 dia pun bawak 1, faham kan? I drive all the way from sandakan to kota kinabalu. 
Still smiling even she felt tired :)

apa tu ibu?

kesian anak ibu, tido je dalam kereta :)
Sampai je bandar K.K kitorang trus check-in hotel, memang best hotel tu, korang boleh buat tempahan online kalau ada saper2 yang berminat. Click here if you interested. 


Bilik ni aku booking masa cuti tu, memang puas hati dan luas, and nice!

One of the bedroom, kalau deluxe suite ada 3 bilik dan 2 bilik air, 1 kitchen and living room.

Sampai je family dari Segamat kitorang pun makan2 kat Tanjung Lipat. Disini kita boleh makan sayap (kalau di Semenanjung panggil kepak ayam), seafood goreng-goreng, and makan sambil menikmati pemandangan tepi pantai dan bunyi desiran ombak pantai menjadi halwa telinga.

The next day

Shopping ke pasar filipina ke 1 borneo shopping lagi ke wisma warisan and centre point Kota Kinabalu, ha! nak tercabot kaki nih.

Next day

Kami check-out dan terus ke Kundasang :)


This is Kundasang.......emm

nope! this is our crazinesss, haha!

Nisa ambil speck ayah, hehe!


 Semua gambar diatas berlatarbelakangkan Dairy Farm, Kundasang, Sabah. fuhh cuaca memang sejuk sangat2, cameron highland pun tak sejuk macamni, betulll tak tipuuu~


Gunung Kinabalu.



Oh ya, lupa nak mention sini, di kundasang ni kami menginap di TM RESORT, harga agak berbaloi2, boleh lah try tido sini, view pun cantik, macam dalam gambar tuu.






Suka tengok gambar ni semua, okey that's all 4 today, aku akan update lagi maybe tomorrow,..
What? ya citer yang sama, hehe!

2 comments: